Mi a haszna és miben segít a HRO?

A HRO módszer alkalmazásával a cégvezető átfogó és objektív képet kap a rendelkezésre álló irodai humán erőforrás teljes tevékenységéről. Olyan naprakész, valós adatokra támaszkodó, hiteles információkkal rendelkezik az irodai humán erőforrás tevékenységéről, annak hatékonyságáról, amelyek birtokában megalapozott döntéseket tud hozni a cég tevékenységét, valamint humán erőforrását illetően.

A már rendelkezésre álló megfelelő humán erőforrás érték, annak megőrzésére törekedni kell, az a cégvezető részéről prioritást kell, hogy élvezzen. A megfelelő humán erőforrás megtalálása és kiválasztása egyre komolyabb kihívást jelent. Jelentős mennyiségű pénzt, időt és energiát követel, ami csak a jéghegy csúcsát jelenti a humán erőforrással kapcsolatos költségek közül, hiszen a megtalált és kiválasztott személy át- és továbbképzése, beilleszkedése, motiválása és nem utolsó sorban megtartása csak tovább növeli az amúgy sem csekély ráfordításokat.

Nem szükséges részletezni, hogy a megfelelő humán erőforrás megtalálása, kiválasztása, majd pedig megtartása milyen jelentős, anyagi és időbeli befektetést igényel a cég részéről. Már csak ezért is jogos az elvárás, hogy a nem csekély erőforrás árán munkába állított humán erőforrás a lehető leghatékonyabban lássa el feladatait a cég érdekében.

A HRO módszer lehetőséget nyújt arra, hogy a cégvezető naprakész, objektív adatokra támaszkodó, hiteles információkkal rendelkezzen a rendelkezésre álló irodai humán erőforrás tevékenységéről, annak hatékonyságáról, és mindezen információk birtokában szükség esetén lépéseket tegyen annak racionalizálására, optimalizálására.