Az irodai környezet megváltozása

A cég életében mára már vélhetően nincs olyan terület, amit a hatékonyság növelésére tett kísérletek, a különféle racionalizálási folyamatok, költségek csökkentése, tevékenységek „outsourcingolása” ne érintettek volna. Vég nélkül sorolhatóak azok a technikai és technológiai újdonságok, amit a költséghatékonyság, a minőségnövekedés reményében állítanak hadrendbe. Legyen szó egy családi vállalkozásról vagy éppen egy multinacionális vállalatról, a lehetőségekhez mérten minden szinten igénybe vesznek költségcsökkentő és hatékonyságnövelő megoldásokat.

Gondoljunk csak a különféle vállalatirányítási és nyilvántartó szoftverek alkalmazására, az irodai környezetek átalakulására, azok teljes mértékű elektronizálódására és digitalizálódására, a telekommunikációs eszközök és megoldások rohamos fejlődésére, az internet és az e-mail nélkülözhetetlenségére, a skype-ra, a facebook-ra és linkedin-re, mint a napi irodai tevékenység természetes és szükséges eszközeire. Hosszan sorolhatóak azok az új megoldások, amelyek az elmúlt 10-15 év során teljesen megváltoztatták az irodai környezetet és ezzel együtt irodai tevékenységek napi jellegét is.

Úgy tűnik, hogy ebben a folyamatosan változó és alakuló irodai környezetben egyedül a humán erőforrás jelenléte és szerepe az, ami állandó. Ugyanakkor lehetséges lenne, hogy a humán erőforrás teljesítőképessége elérte annak maximumát? Cégvezetőként meggyőződött arról, hogy a rendelkezésre álló irodai humán erőforrás hatékonyságának növelésére már nincs további lehetőség?